Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

16 PDZ* kleine zaalPDZ* kleine zaal| di 10 jun '14 20:00 

What's Up? #68: Storytelling

Met Debra Barraud (Humans of Amsterdam), Pim de Graaff (Nothing), Omar Kbiri (biko) en Leon Caren & Bas Morsch (Public).

De laatste editie van What's Up? voor de zomerstop sluiten we af met een knaller! 'Marketing is no longer about the stuff you make, but about the stories you tell', hamert marketinggoeroe Seth Godin ons in. In een tijdperk waar storytelling hot business is, groeien de manieren om verhalen te vertellen. Hoe creëer je een verhaal en wat kan het teweeg brengen? Beleving brengt je in beweging, dus pak je beste vriend bij de hand, neem beiden een drankje in de andere, en kom luisteren naar wat onderstaande toppers te vertellen hebben.

Humans of Amsterdam

In 2012 startte Debra Barraud de website Humans of Amsterdam. Debra struint, geïnspireerd door de Amerikaanse variant Humans of New York, de straten van onze mooie stad af met haar camera en post portretten en verhalen van bijzondere Amsterdammers en toeristen. Want wie zijn al die mensen die we dagelijks passeren? En wat is hun verhaal? Intussen heeft de bijbehorende Facebookpagina maar liefst 150.000 likes verzameld!

Nothing

Als freelance copywriter zit Pim de Graaff voor z’n gevoel 24/7 achter de computer. Hij kreeg daarom de neiging om iets met z’n handen te maken. De naam: Nothing. Een zwart stuk hout dat symbool staat voor niets. Mooi afgewerkt en uniek genummerd. Hoe verkoop je niets? Jaar in jaar uit weten velen niet wat ze voor hun verjaardag moeten vragen en anderen zoeken naar de kick van morgen of zelfs de zin van het leven. Nothing herinnert ons aan alles dat we al hebben.

biko

Omar Kbiri is co-founder van het bedrijf biko, een managementbureau voor verhalenvertellers (waaronder Kakhiel en Mertabi). biko zorgt voor de branding en PR maar ook voor de administratieve zaken en alles daartussen. Daarmee kunnen de artistiekelingen zich focussen op waar zij goed in zijn: creëren. 200.000 views op je YouTube-filmpje? Extra traffic op je site? Omar is specialist op het gebied van virale marketing en storytelling en zat samen met Kakhiel en reclamebureau Venour achter Google Naps dat wereldwijd viral ging.



Public

Leon Caren en Bas Morsch lanceren binnenkort Public, het nieuwe overkoepelende cultuurplatform in Amsterdam. In samenwerking met ruim 30 toonaangevende Amsterdamse concertzalen, musea, filmhuizen en theaters biedt Public haar leden voor €15,- per maand toegang tot de meest bijzondere cultuur in de stad. Leon en Bas zijn sinds 2004 de drijvende krachten achter het succesvolle muziekplatform Subbacultcha! en hebben zich deze zomer ten doel gesteld op zoek te gaan naar 2.500 cultuuroptimisten om in september Public mee te kunnen starten.

Public trailer from Public NL on Vimeo.

Toegang is gratis. Meld je voor dit programma aan door bovenaan deze pagina op de rode knop 'reserveer' te klikken.


Elke eerste dinsdag van de maand ontvangen we in de talkshow What’s Up? het beste dat Amsterdam in huis heeft aan creatieve en innovatie. Van mode en industriële vormgeving tot film en fotografie; van reclame en muziek tot architectuur, grafisch ontwerp en gaming. Jonge honden en oude rotten uit de creatieve industrie vertellen over bijzondere projecten en showen hun actuele opdrachten.

In What's Up? Cities doen we inspiratie op in andere steden. Een update van ‘everything cool & groovy’ met iedere keer een 'local' als moderator.

Vragen over het programma kun je mailen naar

Op de hoogte blijven van onze programma's? Bepaal hier zelf welke Pakhuis de Zwijger nieuwsbrieven je wilt ontvangen.

Bijdragen 
Reacties